Senki nem bújhat el

Szürkenyúl nem viccel! A humor mindig ellenzéki!

A nyúl

2016. szeptember 06. 13:24 - Szürkenyúl

A nyúl egy nagyon egyszerű állat, az alábbi testrészei vannak:

„– szem
– száj
– fül
– farok
– far
– horpasz” 

Ezt nem én találtam ki, hiszen én csak egy kis szürkenyúl vagyok. Az Eötvös-program (a tevékenység-központú tanulás…) keretében megírt, gyerekeknek szóló tankönyvben olvastam. Címe: Nyúltartás.
Lejáratták Eötvös professzor nevét rendesen!!!
Már nem vagyok egy nagyon fiatal nebuló, de több dolgot nem értek.
Első látásra megállapítható, hogy a nyúl egy nagyon buta állat, mert nincs feje.
Az is biztos, hogy a nyúl igen lassú állat, mert egy darab lába sincs.
Viszont, ha nincs feje a nyúlnak, akkor hol van a szeme, szája, füle? A farán nem lehet, mert ott jó esetben a farok van, bár ki tudja… egy kis farok bárhol elfér egy nyúlon.
Kizárásos alapon marad a horpasz. Persze, az is lehet, hogy például a szem a fül tetején helyezkedik el, jó látást biztosítva ezzel a buta nyúlnak. No de, hol van a fül? Logikusnak tűnik, hogy a horpasz végén fityeg – a farral átellenes oldalon -, hogy ne tudjon ráfeküdni. Ha véletlenül ráfeküdne, akkor nem hallana, nem látna, s még buta is.
A nyúlszáj logikusan gondolkozva, csak a horpaszon lehet. Ebben az esetben ugyanis – praktikusan - közel van a gyomrához (ha ugyan van neki), meg a farához. Így a táplálék útja nagyon rövid lehet.
Most tűnik csak fel, orra sincsen a szegény nyúlnak. Ez lehet, hogy már az evolúció eredménye? Ha lenne szaglása, akkor folyamatosan éreznie kellene, hogy milyen büdös állat. Hiszen, mivel nincsen neki lába, nem tud elmenni szarni. Állandóan maga mellé rondít!
Azt sem tudom, hogyan szaporodik a nyúl? Azzal nincs gondom, hogy hogyan találnak egymásra, mivel azt tanultam, hogy a nyuszi lányt kell vinni a nyuszi fiú ketrecébe. Csak azt nem tudom, hogy melyik testrészükkel csinálják?
Mikor idáig jutottam, elkeseredésemben becsuktam a könyvet, mely 10-14 éveseknek készült!
Azt olvastam, hogy a Nemzeti Alaptanterv követelményeinek megfelelő szakmai kiadvány.
Most már végképp nem tudom, hogy kinek higgyek. Arkagyij Rajkinnak, vagy ennek a könyvnek? Rajkin egy mesében azt mondta – régen a mesékben lehetett hinni -, hogy a nyúl a legerősebb állat a világon, az oroszlán után. Most meg azzal szembesítettek, hogy ez nem igaz.
De nem is ez a legnagyobb problémám. Azt nem értem – jó, tudom, én csak egy kis szürke nyúl vagyok -, hogy általános iskolásoknak miért a nyúltartásról kell tanulniuk? Miért nem nyelveket, történelmet, irodalmat tanulnak inkább több óraszámban? Ettől még az is jobb lenne, ha énekelnének…
Pár év múlva, ha földönkívüliek megtalálnak bennünket, gyerekeink tudásától megijedve világgá mennek, az biztos!

Addig-addig törtem a fejem, míg megvilágosodtam!
Biztos azért kell a nyulakról tanulniuk, hogy ne értsenek a „Disznókhoz”…
A lényeg azonban még mindig nem ez! Nem arról kellene vitatkozni, hogy hogyan kell szakszerűen levágni egy nyúl fejét, hanem azt kellene látni, hogy mi vagyunk a buta nyulak! Ez a könyv is az uniós pályázati pénzek leNYÚLásáról szól!
Néhány nappal ezelőtt a kormány nyilvánosan beismerte, hogy lop! És mi mit teszünk? Megpróbáljuk rábeszélni, hogy ne tegye.
Marhaság! Nyulaknak ketrecben a helye, a tolvajoknak meg börtönben!

Jogállamban ez ilyen egyszerű…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szurkenyul.blog.hu/api/trackback/id/tr511681909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása