Senki nem bújhat el

Szürkenyúl nem viccel! A humor mindig ellenzéki!

Álom?

2016. december 09. 12:56 - Szürkenyúl

Lehet, hogy több bort kellett volna innom?

Álmot láttam.

Arra eszméltem, hogy egy kis köpcös alak bőrfocikat varrt egy ablaktalan leharcolt teremben. Már évtizedek óta nem lehetett kifestve a helyiség, itt-ott hullott a vakolat is, a zöld olajlábazat is erősen salétromosodott. A linóleumpadló balesetveszélyesen fel volt szakadozva. A mennyezetről lelógó lámpatesteket birtokba vette a kosz.

Egy látszólag zavart elméjű, műanyag kupakokat sorjázott az egyik sarokban. Gyakran megszólalt, de a többiek nem figyeltek rá. A mellette ülő néha hátha vágta. Első pillanatban nem értettem miért, de hamar kiderült. Ilyenkor értelmes szavak jöttek ki száján. Láttam egy kakadu-frizurás ficsúrt is, bőrrel foglalkozott, lehet, hogy ő is focit készített. Volt ott egy gülüszemű nyikhaj is, de őt csak kajaidőben láttam, ő osztotta a pékárut. Ilyenkor megpróbált valamilyen lakásokat, vagy lakószobákat értékesíteni, de amennyire vissza tudok emlékezni, nem járt sikerrel. Ha valaki kérdezte, mindig azt válaszolta, hogy köszönöm. Egy másik, feltűnően hunyorgó férfi, Gucci feliratú pizsamában tevékenykedett. Ha jól láttam, a gumibelsőket tuszkolta a már félig kész labdákba. Úgy tűnt, hogy a többiek titkolják a vele való kapcsolatot. Ennek ellenére tanácsokat osztogatott.

Nagydarab, sötét tekintetű, bűnöző kinézetű társuk láthatólag nehezen viselte saját társaságát is. Láttam a díszes bagázsban még egy fura alakot. Már az is zavart, hogy nem tudtam megállapítani mikor kire néz. Ez valami nagy ember volt, mert kézrátétellel gyógyította a forintot. Nem akartam hinni a szememnek! Amire rátette a kezét, az a pénz magán vagyonná változott. Egy látszólag normális tag szintén varrással volt elfoglalva, de közben hol népdalokat dúdolgatott, hol nyúltenyésztésre próbálta okítani a többieket.
Tőle jobbra, egy szürke posztóruhás mikulás pumpálta az elkészült labdákat. A lélegzetem is elállt, nem értettem a látottakat. Életemben (sőt, álmomban sem!) nem láttam még ilyen rusnya mikulást! Nyugtattam magam, hogy ez csak egy nyári mikulás lehet. És ez még mind semmi! Teljesen ledöbbentem. A kész labdák kocka alakúak voltak! Kiderült, a hunyorgó tanácsára készültek ezek a labdák. Azzal indokolta, helytakarékosabban lehet így tárolni, szállítani, nem gurul össze-vissza. Dedikálni is sokkal könnyebb ezeket az új találmányokat. Meccs közben, aki elfárad, egyszerűen puffként használhatja. A hagyományos labdához képest sokkal jobban passzol a szintén szögletes pályákhoz is. A látványtól majdnem felébredtem, amikor egy másik helységet is megláttam, szabászműhely lehetett. Kisméretű rácsos, ablakok voltak az egyik falon, de valószínűleg udvarra nézhettek, mert fény alig szűrődött be rajtuk. Nagy masinák mellett serénykedtek az ott lévők. Az egyik, magas, fekete alak feltűnően idegesen viselkedett, mintha elvonási tünetei lettek volna. Kék-fehér csíkos nadrágja, kabátja slamposan állt rajta, trágár szavakat használt. Láthatólag nem volt megelégedve sorsával.
Aztán hirtelen a főépület melletti – erős kerítéssel körülvett - legelő képe villant be, ahol egy elhízott fazon, csíkos ruhában disznókat őrzött (még jó hogy úgy volt öltözve, különben nem tudtam volna megkülönböztetni a többi disznótól). A disznók is csíkos ruhában voltak, de hosszanti csíkokkal. Elég nagy hangzavar volt, folyton egymás szavába vágtak. Ahogy ki tudtam venni, mindegyik hazudott. Hazug disznók voltak ezek, egytől-egyig. Volt köztük egy szóvivő féle is, ezt könnyű volt kiszűrni, mert ugyan ő is sokat beszélt, de nem mondott semmit. Ráadásul soha nem a kérdésre válaszolt.

Újra a focikészítő műhelyt láttam, hallottam. Az egyik csíkos ruhás munkás a kis köpcöshöz fordult, és legnagyobb meglepetésemre, miniszterelnök úrnak szólította. Ekkor tűnt csak fel, hogy volt a teremben egy egyenruhás férfi is, aki éppen gyorsabb munkára próbálta ösztökélni a labdákkal foglalkozókat. Ekkor értettem meg, hogy egy börtön jelent meg álmomban!
Végtelen nyugalom szállt meg. Az volt az érzésem, hogy mindenki a helyén van.

A fene egye meg! Pont most kellett felébrednem, mikor már kezdett tetszeni, amit látok? Még egy kis bor nem ártott volna…
No, de nincs minden elveszve!

Az álmok arra valók, hogy valóra váljanak!

Jó éjszakát mindenkinek, álmodjatok szépeket!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szurkenyul.blog.hu/api/trackback/id/tr4912036425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása